Metoda na „zimny telefon” – kilka wskazówek

Zimne telefony (Cold Calling) mogą być świetnym sposobem na generowanie wysokiej jakości leadów. Możesz porozmawiać ze strażnikami i interesariuszami, a także uzyskać doskonały wgląd w ich wymagania i wpływy.

Ale zimne zimne telefony to forma sztuki. To może być zniechęcające, zawsze jest dużo pracy i zawsze trzeba zrobić dobre wrażenie. Więc musisz to zrobić dobrze. Poniżej kilka wskazówek.

1) Zapisuj wszystko

Zawsze zapisuj wszystkie szczegóły każdej rozmowy telefonicznej. Zapisz wszystkie nazwiska i tytuły, których się uczysz. Nie tylko imię i nazwisko osoby, z którą próbujesz się skontaktować. Zapisz, kiedy zadzwoniłeś i kiedy powiedziałeś, że oddzwonisz.

2) Używaj CRM

Nigdy nie będziesz zarządzał ręcznie, a arkusze kalkulacyjne Excel nie są przyjazne dla użytkownika na dłuższą metę. Jeśli jesteś gotowy zainwestować w prawdziwe narzędzie CRM (Customer Relationship Management), to świetny pomysł.

3) Zawsze oddzwoń, kiedy powiedziałeś, że tak zrobisz

Nie zawiedź ich. Mogą nawet nie pamiętać, że zobowiązałeś się do oddzwonienia. Ale jeśli to zrobią, a Ty nie wywiążesz się ze swojego zobowiązania, stracisz cenną wiarygodność i szacunek. I jeśli to możliwe, pracuj zgodnie z ich harmonogramem.

4) Zawsze staraj się dogadać z sekretarkami

Sekretarki i osobiści asystenci mają ogromny wpływ i często wykonują więcej prawdziwej pracy i podejmowania decyzji niż osoba, z którą próbujesz się skontaktować!

5) Rozmawiaj krótko

Kiedy już z kimś porozmawiasz, staraj się mówić krótko i słodko, chyba że rozmówca chce długo rozmawiać. Celem rozmowy telefonicznej jest przyciągnięcie ich uwagi, poinformowanie ich, że tam jesteś, uzyskanie ich nazwiska i danych kontaktowych oraz ocena, czy mają jakieś wymagania dotyczące Twoich usług.

6) Bądź natrętny!!!

Nie naciskaj na ludzi ani nie utrudniaj im oderwania się od telefonu. Powiedz im, co robisz i że chcesz wysłać im e-mail z linkiem do Twojej witryny z próbkami i referencjami (lub z załącznikiem zawierającym próbki), a następnie zostaw je temu.

7) Skontaktuj się z e-mailem

Jeśli masz pozwolenie, zawsze wyślij e-mail uzupełniający – i zrób to natychmiast. Bądź konkretny w temacie.

8) Kontynuuj kolejną rozmowę

Jeśli potencjalny klient wygląda obiecująco, ponów kontakt. A kiedy to zrobisz, zawsze podawaj dzień i datę pierwotnego połączenia, a także fakt wysłania e-maila. Podaj krótkie podsumowanie tego, kim jesteś i co robisz. Upewnij się, że otrzymali e-mail. Prawdopodobnie przez większość czasu prowadzący będzie rozmawiał z Tobą o Twoich usługach, choćby po to, by przypomnieć sobie, co robisz!